Information om denne video
Underviser: Christian 'Code' Skriver Kragegaard Video: 12:15 Lektion nr. 16 af 40
Vi fortsætter med at tilføje skud til vores turrets, som den skal spawne når der kommer en modstander.
Underviser: Christian 'Code' Skriver Kragegaard Video: 12:15 Lektion nr. 16 af 40
Vi fortsætter med at tilføje skud til vores turrets, som den skal spawne når der kommer en modstander.
Kun medlemmer med adgang til dette kursus kan stille spørgsmål og kommentere. Bliv medlem her!
Jeg får ikke Prefab-mulighederne frem under min Turret i Instructoren, hvor man kan trykke Select, Revert eller Apply. Det kommer først når jeg går ind i undersektioerne – altså Stone og rocketlauncher? Så jeg kan ikke opdatere mit prefab (fra min. 06:45)
Og et andet problem: Min cube giver sig til at rotere rundt og forsvinde op ad ud af spillet, når jeg starter det og vil flytte med den?
Spændende, du er nu kommet til det stadie hvor alt muligt kan ske 🤣
Kan du prøve at sende dit script her i en kommentar? evt. indsæt på https://pastebin.com/ og link her :)
Og også screenshot af din struktur af prefabbet :)
Jeg løste det ved at fjerne fluebenet fra “Use Gravity” på cuben. Var det dumt? Men lige nu gør den det ikke, når jeg sætter flueben ved “Use Gravity” igen, medmindre jeg stopper med at bevæge cuben eller slipper med musen, når jeg flytter den. Mit script ser sådan her ud:
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class Turret : MonoBehaviour {
public GameObject TurretGun;
public GameObject SpawnPoint;
public GameObject TurretBulletPrefab;
private GameObject _target;
private float _turretBulletCounter;
// Use this for initialization
void Update ()
{
_turretBulletCounter += Time.deltaTime;
if (_target != null)
{
TurretGun.transform.LookAt(_target.transform);
if (_turretBulletCounter > 0.3f)
{
GameObject SpawnedObject = Instantiate(TurretBulletPrefab) as GameObject;
SpawnedObject.transform.position = SpawnPoint.transform.position;
SpawnedObject.transform.forward = SpawnPoint.transform.forward;
_turretBulletCounter = 0;
}
}
}
// Update is called once per frame
void OnTriggerEnter(Collider other)
{
if(other.tag == “Enemy”)
{
_target = other.gameObject;
}
}
}
Hej Nina
Ser du et sted hvor der står “Overrides”? Prøv at trykke på den, så burde du kunne apply dit prefab :)
Hm… Nej? :-) Det ser sådan her ud hos mig: https://imgur.com/a/ERxD8K1
Ah cool, du bruger samme version :)
Din Turret er ikke et prefab, da den ikke er blevet blå. Det er der hvor den skal trækkes ned i Assets (Bare projekt vinduet) for at den bliver til dette.
Er din cube det skud du sender afsted? Eller er det noget i turreten? Jeg tror måske der er noget i strukturen for turret som går galt – hvis du har mulighed for at lave et kort videoklip og smide det op et sted, så vil jeg gerne se på det og se hvad der er galt :)
Jeg har den bare liggende nede i Prefabs, så det forstår jeg ikke?
Min cube er den “enemy”, der skal aktivere skudene. Jeg tror jeg har løst den udfordring. Nu er udfordringen, at de skud jeg sender afsted ikke opfører sig ligesom på din video…
Det ser sådan her ud hos mig: https://imgur.com/4FZxB7H
Hey Nina
Ja dine skud falder bare ned igennem mappet, du skal lige ind på dit skud og slå “Use gravity” fra på dit rigidbody på dem – så bliver de i luften :)
Hilsen Code