NemProgrammering.dk logo

Kommentarer / annoteringer i Google Analytics

Google Analytics kursus » Kommentarer / annoteringer i Google Analytics # 13
Google Ads / AdWords kursus

Information om denne video

Underviser: Thomas Mørch Iversen   Video: 04:14   Lektion nr. 13 af 22

Når man arbejder med hjemmesider og webshops, så har man næsten konstant små projekter i gang, som enten har til formål forbedre ens hjemmeside eller skaffe flere besøgende til siden.

Kører du f.eks. en kampagne på Facebook, så vil du med stor sandsynlighed gerne følge op på, om denne kampagne har skaffet dig flere besøgende og evt. flere ordre. Problemet er dog, at hvis du kører mange kampanger og laver mange forbedringer på din hjemmeside, så glemmer man ofte, hvornår det helt præcist var, at man startede den ene og den anden kampagne.

Heldigvis findes der i Google Analytics en mulighed for at indsætte små kommentarer til sig selv på specifikke datoer. Her kan du f.eks. skriver, at du på denne dag startede kampagne XXX, og på denne måde vil du hurtigt kunne gå tilbage i din data for at se om der fra denne dag begyndte at komme flere besøgende eller gennemførte ordre.

I denne video viser vi dig, hvordan man laver disse kommentarer / annoteringer i Google Analytics.

I næste video skal vi arbejde lidt videre med vores mål, som vi opsatte i sidste video. Vi skal prøve at opsætte en tragtvisualisering, som kan hjælpe os med at få indsigt i, hvilken vej vores besøgende har taget for at opnår vores mål, og hvor de evt. er faldet fra i processen.

Spørgsmål og kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *