NemProgrammering.dk logo

Sådan opsætter og arbejder du med UTM´er i Google Analytics

Google Analytics kursus » Sådan opsætter og arbejder du med UTM´er i Google Analytics # 17
Google Ads / AdWords kursus

Information om denne video

Underviser: Thomas Mørch Iversen   Video: 08:49   Lektion nr. 17 af 22

I denne video skal vi arbejde med UTM url´er i Google Analytics.

Forestil dig, at du skal lancere et nyt produkt. Du har bestemt dig for at køre annoncer på facebook, Instagram, Twitter samt udsende pressemeddelelser til en lang række danske medier.

Du igangsætter alt dette og vælger at linke til dit nye produkt med linket “min-hjemmeside.dk/nyt-produkt”.

Nogle dage efter skal du evaluere på dine forskellige kampanger, og du finder hurtigt ud af, at det er umuligt, at finde ud af hvor mange besøgende de enkelte annoncer og pressemeddelelser har givet dig. Problemet er, at du kan se, at du har fået trafik fra facebook til din min-hjemmeside.dk/nyt-produkt url, men du kan ikke se om det er den ene eller anden annonce der har givet denne trafik.

Det samme gælder dine pressemeddelelser, hvor du også har fået trafik fra et bestemt nyhedsmedie, men du kan ikke se, om det er din pressemeddelelse eller den annonce du også kørte på mediet, der har givet dig trafikken.

Med UTM´er på din url kan du undgå dette, da du med disse præcist kan angive hvilket mediet og hvilken annonce folk som har klikket på linket er kommet fra.

I denne video lærer vi dig, hvordan du selv opsætter dine egne UTM url´er, så du kan bruge dem i dine kampanger fremover. Vi viser dig desuden, hvor og hvordan du kan følge med i dine kampagner samt se hvilket medier og annoncer der performer bedst.

Spørgsmål og kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

  • Thomas F siger:

    Du kommer til at bytte rundt på Annonce1 og 2 ved 7:50. Lille detalje, men ville bare nævne det.

    1. Thomas I. siger:

      Hej Thomas,

      Tak for din kommentar- godt spottet :-) Den får jeg rettet ved næste opdatering af videoen.

      Mvh.