NemProgrammering.dk logo

Målgrupper og forklaring på nøgletal i Google Analytics

Google Analytics kursus » Målgrupper og forklaring på nøgletal i Google Analytics # 5
Google Ads / AdWords kursus

Information om denne video

Underviser: Thomas Mørch Iversen   Video: 08:01   Lektion nr. 5 af 22

I denne video skal vi dykke mere ned i målgruppe-menupunktet i Google Analytics.

Vi skal blandt andet se, hvordan du ændrer datointervallet for dine rapporter samt hvordan du samler dine datapunkter per dag, uge og måned. Du vil desuden lære, hvordan du hurtigt kan skifte dine grafer, så du får vist andre grafer baseret på andre nøgletal i Google Analytics. Netop nøgletal gennemgår vi også i denne videolektion.

Der findes nemlig en lang række tal og dimensioner, som er vigtigt at forstå korrekt, når man analyserer sin data i Google Analytics. Vi gennemgår de mest gængse nøgletal under målgrupper, så du 100% ved, hvad de dækker over.

Du vil f.eks. lære:

  • Hvad sessioner er
  • Hvad brugere er
  • Hvad en sidevisning er
  • Hvordan sider pr. session udregnes
  • Hvad den gennemsnitlige sessionvarighed er
  • Hvad afvisningsprocenten er
  • Hvad % nye sessioner dækker over

I næste video skal vi arbejde videre med nogle flere af de mange undermenupunker, der findes under målgruppe. Vi skal blandt andet se, hvordan du aktiverer og bruger demografi og interesser.

Spørgsmål og kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.