Information om denne video
Underviser: Patrik Lazzarotto Video: 11:16 Lektion nr. 14 af 32
I denne lektionen vil du lære, hvordan du justerer dine bud, så du ved hvor du kan spare budget samt hvor du evt. kan skrue lidt op for budgettet for at få den rette eksponering.

Hejsa.
Jeg er i gang med jeres Google Ads kursus lektion 14 (justering af bud). Her snakkes rigtig meget om “gennemsnitlig position” men jeg finder det ikke som et parmeter. Jeg har netop læst, at denne er udfaset. Kunne det være relevant med en video om, hvad vi så skal kigge på i stedet?
Mvh Lone
Hej Lone,
Tak for din gode kommentar.
Du har helt ret, Gns. position er udfaset.
En ny video er på vej.
Tilføj og benyt istedet kolonnerne:
Eksp. (allerøverst) i % / Impression (Absolute Top) %
Eksp. (øverst) i % / Impression (Top) %
Bedste hilsner
Patrik
Hej Patrick
Jeg sidder lige og kigger på noget optimering af søgeord, og i den forbindelse kunne det være rigtig fedt med en forklaring på hvad forskellen er på Eksp. (allerøverst) i % / Impression (Absolute Top) % og
Eksp. (øverst) i % / Impression (Top) %.
Det lyder som det samme ;)
Ser frem til dit svar.
Vh.
Thomas H. Pedersen
Printbuy.dk
Hej Thomas
Ja det lyder som det samme. Forskellen er om det er skrevet på dansk eller engelsk.
Eksp. (allerøverst) i % =
“Eksponeringsrate for visning allerøverst på søgesiden er den procentdel af eksponeringerne, der er blevet vist som den allerførste annonce oven for de organiske søgeresultater.
Brug denne metric til at finde ud af, om effektivitetsrelaterede ændringer skyldes ændringer af din annonces placering.”
Eksp. (øverst) i % =
“Eksponeringsrate for visning øverst på søgesiden er den procentdel af eksponeringerne, der er blevet vist oven for de organiske søgeresultater.
Brug denne metric til at finde ud af, om effektivitetsrelaterede ændringer skyldes ændringer af dine annoncers placering.”