NemProgrammering.dk logo

Faktorer der påvirker din placering i Google

SEO kursus » Faktorer der påvirker din placering i Google # 2
Inkluderet:
Livstidsadgang
33 videolektioner
8 timers undervisning
Stil spørgsmål
Kursusbevis

Information om denne video

Underviser: Thomas Mørch Iversen   Video: 14:11   Lektion nr. 2 af 34

I denne videolektion skal vi kigge på, hvilke faktorer der påvirker dine placeringer i Google. For at forstå SEO, så er det vigtigt, at man har en grundlæggende forståelse for, hvorfor nogle sider ligger højere end andre i søgeresultaterne.

For at få denne forståelse forklarer og viser vi de vigtigste faktorer, som påvirker din placering. Vi kan desværre ikke give dig en komplet liste, for sandheden er, at ingen ved præcist, hvilke faktorer Google anvender til at rangere hjemmesider højere end andre i deres søgeresultater.

Specielt vægtningen af de forskellige faktorer er svær at spå om. Man kender dog til en række faktorer, som man ved har stor en betydning (høj vægtning), og dem forklarer og viser vi selvfølgelig i denne video.

Når du kender de grundlæggende faktorer der bestemmer din placering i søgeresultaterne, er du klar til at gå videre til den næste video, som skal handle om, hvordan du udvælger de søgeord, som du gerne vil ligge højt på. Det er nemlig ikke helt ligegyldigt, hvilke søgeord du fokuserer og hvilken søgeordstrategi du vælger – men mere om det i næste video!

Hvis du har spørgsmål til de faktorer vi gennemgår eller noget andet i denne lektion, så skal du være velkommen til at stille dem under denne video.

Spørgsmål og kommentarer

Kun medlemmer med adgang til dette kursus kan stille spørgsmål og kommentere. Bliv medlem her!

  • thomas a. siger:

    Hej Thomas

    Jeg har et affilate website.

    På websitet har jeg oprettet en webshop i WordPress, hvor jeg har oprettet affiliateprodukterne. Jeg har lavet en produktbeskrivelse og fulgt anvisningerne i Yoast SEO.

    Derefter har jeg lavet et re-direct sådant, at når man i menuen vælger affiliateproduktet, så sendes man direkte til annoncørens webshop.

    Mit spørgsmål lyder: Hvad er bedst i forhold til SEO?

    1. Undlade redirected og lade brugeren læse om produktet på mit website (selvom disse informationer er de samme som på annoncørens webshop). Dvs. specifikationer m.m.

    2. Bevare redirected – det spiller ingen rolle i forhold til SEO, og brugeren kan alligevel læse om produktet på annoncørens website. Desuden vil man i affiliate-sammenhæng gerne sende brugeren hurtigst muligt til annoncøren.

    På forhånd tak for svar

    Mvh.
    Thomas

    1. Thomas I. siger:

      Hej Thomas,

      Når du laver din side, skal du spørge dig selv, hvad der er bedst for dine besøgende. Jeg kunne forstille mig, at jeg selv ville synes, at det var suspekt, hvis jeg brugte en menu på en hjemmeside, og så blev sendt over til andre hjemmesider.

      Jeg ville derfor klart undgå redirectet og lave en side med produktet, hvor dine besøgende selv kan klikke videre.

      Mvh.