Information om denne video
Underviser: Thomas Mørch Iversen Video: 05:21 Lektion nr. 21 af 36
Når du tjekker dine placeringer i Google, gør du det så blot ved at søge og så se, hvor du ligger henne på listen med søgeresultater? Dette er for så vidt også fint nok, men du glemmer sikkert, at du ved at søge på denne måde får en personlig søgning, som rangerer hjemmesiderne i søgningen efter din søgehistorik, samt hvilke sider du besøger meget. Du får altså de Google kalder “Personalized Search results”. og ikke resultater som dine normale besøgende ville få.
Det betyder, at hvis du besøger din egen side rigtig meget (hvilket de fleste hjemmeside/webshopejere gør), så vil dine resultater være farvet af dette og sandsynligvis vise din side højere end den normalt ville ligge. Det er derfor vigtigt, når du tjekker dine placeringer manuelt i Google, at du sørger for at din søgning ikke er personlig. Det viser vi dig, hvordan du gør i denne video!
Den næste video er endnu en bonusvideo, som vi viser dig, hvordan du kan bruge Google Analytics i forbindelse med dit SEO-arbejde. I Google Analytics gemmer der sig nemlig en masse værdifuld data, som hvis du anvender det på den rigtige måde, kan hjælpe dig med at forbedre din SEO signifikant.